woensdag 23 maart 2011

Yoga

Ik heb mijn eerste yogales in India gekregen. Better Future organiseert regelmatig yogasessies voor de deelnemers van hun programma’s. Zo ook vanochtend.

Ik ben opgeleid om voorzichtig om te gaan met pranayama’s (gevorderde ademoefeningen). Zelf, maar vooral in mijn lessen. Het zijn krachtige oefeningen die je pas doet als je vertrouwd met gewone buikadem. Hoe anders in deze les. We deden zeker een half uur pranayama’s en alle overige yoga-oefeningen gingen ook gepaard met duidelijke sturing van de adem. Tussendoor chanten (zingen), lachmeditatie, soort joggen + touwtje springen en bidden. Na de ontspanning nog een keer chanten, buiging naar de aarde…. En toen barstte ik in tranen uit. Diep geraakt. Waarom kan ik niet eens vertellen. Voelde me ruim, open hart, gevuld met prana (levensenergie) en dankbaarheid.