donderdag 24 maart 2011

Holy cow

Koeien worden beschouwd als heilig. Ze lopen overal, zonder dat ze weggejaagd worden. Je komt ze tegen op straat, waar ze rondlopen of midden op de weg blijven staan. De eerste keer dat ik voorin de auto zat, moest Jai volop op de rem gaan staan om de overstekende koe te ontwijken.

Ze haden grote lol hier op kantoor, toen ze hoorden dat er in Nederland cow-hugging bestaat. Kroelen met koeien en mediteren met koeien. Of dat voor arme mensen was?

Gister heb ik een consult gehad bij de guru. De guru is een ayurvedisch arts, waar Michel en zijn partner van BF ooit voor een massage kwamen. De massage hebben ze nooit gekregen maar wel een gesprek waarin deze man hen precies wist te vertellen wat de thema's in hun leven waren en hen goede adviezen kon geven. Sindsdien hebben ze hem de guru genoemd.

Ik moest er natuurlijk ook heen. Hij wist veel rake dingen te vertellen. Maar het lachwekkendst was toch wel dat hij mij aanraadde, meer in de buurt van koeien te zijn. Ze hebben een vrouwelijk energie die mij zou voeden. Ga elke dag even naar de koeien. Word vrienden met ze. Hij zei nog net niet dat ik ze moest omhelzen, maar ik denk zeker dat hij het zou aanmoedigen.  Holy cow!