donderdag 17 maart 2011

India

Er is geen ander land waarover ik zulke uiteenlopende meningen heb gehoord. De een vindt het vreselijk: het is er vies, ontzettend druk, schokkende armoede en je hebt er geen privcy. Bij de ander gaan de ogen stralen bij de gedachte aan dit land: spiritueel, oude wijsheid, prachtige natuur, al je zintuigen worden geprikkeld, heerlijk eten.... "alsof ik thuis kwam".

Ik heb me lang laten leiden door de eerste groep en liet India het liefst ongemoeid. Maar naarmate ik langer met yoga bezig ben en meer mensen leer kennen die positief geraakt zijn door India, ben ik inmiddels wel nieuwsgierig geworden.

En nu ga ik het dan zelf ervaren. Ik vertrek morgen naar het zuiden van India. Mijn man zit daar voor zijn werk en ik ga hem een week opzoeken. 7 days in Bangalore. Om daar het leven te ervaren.

Alle oordelen, ervaringen die ik van andere gehoord heb, leg ik naast me neer. Of althans, dat probeer ik. Ik wil er met open heart en open mind naar toe. Ik ben heel benieuwd. Jij ook? Houd mijn blog in de gaten de komende week.