zaterdag 26 maart 2011

Indian food

Wat is dat eten hier heerlijk! Drie warme maaltijden op een dag. En alle drie lekker spicy. Dit zal ik misschien nog wel het meeste missen als ik weer terug ben.

Gister heb ik een kookworkshop gekregen van de tante van Jai. Op slecht 2 pitjes, weet ze de lekkerste maaltijden te bereiden. Een lunch van chapati's (soort pannenkoekjes) met curry en raita (yoghurt + groenten) en een beriani (gekruide rijst met lam en groenten). Heerlijk. Ik heb alle in mijn schriftje opgeschreven, zodat ik het thuis kan uitproberen.

Drie warme maaltijden op een dag bereiden is echter wel en dagtaak Vrouwen staan hier vaak om 5 uur op om te koken. Het ontbijt bestaat vaak uit dosa's, een soort rijstpannenkoekjes met 2 soorten versgemaakte saus. Tegelijkertijd koken ze dan de lunch, zodat man en kinderen die mee kunnen nemen naar werk of school. Tijdens de kookworkshop met tante, auntie, waren we ruim 2 uur bezig om de lunch te bereiden. Ik vind het een grote luxe om elke dag zo vers te eten, maar zie het mijzelf thuis nog niet doen. Maar wat vaker moeite doen voor een verse, warme en gekruide lunch in plaats van brood, vind ik wel een goed voornemen.