donderdag 16 augustus 2012

Weerberichtmassage

Het is dat de Indiase kinderen wat kleiner en tengerder zijn, waardoor ik ze in eerste instantie wat jonger had ingeschat, anders had ik er nooit aan durven beginnen om jongens van een jaar of 14 elkaar te laten masseren. Een weerberichtmassage nog wel: een zonnetje op elkaar rug maken, dan wolken, dan regen.... 

En ik had me er zeker van laten weerhouden om hen aan te raken. Mannen en vrouwen raken elkaar niet in het openbaar aan en met 14 jaar gaan deze regels gelden. Gemasseerd worden door een volwassen vrouw, in het bijzijn van je vrienden, is op zijn minst genant.

Maar niet gehinderd door enige kennis, ben ik het gewoon gaan doen. Waren de eerste massages nogal lacherig en chaotisch, nu ontstaat er een bijna serene sfeer als ze elkaar gaan masseren. De jongeren van 12 jaar, komen vaak ook even bij mij zitten.

Afgelopen keer hadden we wat meer tijd en ik vroeg of er nog anderen waren die graag door mij gemasseerd wilden worden. En daar kwamen ze. Twee van 14 en een van 15. Een van de jongens van 14 jaar, is duidelijk de leider van de klas. Hij gaat nog niet zo lang naar school. Zijn ouders zijn arm en van jongs af en heeft hij moeten werken in een garage. Zijn vrije tijd bracht hij vooral op straat door met zijn vrienden. Wat verlegen ging hij voor mij zitten en ik voelde hem ontspannen onder mijn handen.

Aan het einde van de massage keek hij mij met zijn grote bruine ogen aan. "Thank you Madam, your hands are so soft".