maandag 2 januari 2012

2012

"We leven in de toekomst."

Dat was een van mijn eerste gedachten in dit nieuwe jaar. Vroeger op school moest ik een futuristische tekening maken. Het was iets geworden met vliegende auto's en in mijn herinnering was het een weergave van het jaar 2012.

Vliegende auto's hebben we nog niet. Maar ik heb inmiddels wel het besef dat we in de toekomst leven..... dat "nu" en "toekomst" onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. We zien ze als twee afzonderlijke tijdseenheden, maar zo eenvoudig ligt het niet.

Onze toekomst wordt gevormd door alles wat we nu doen, wat we nu denken en wat we nu voelen. Als ik nu een andere keuze maak, ziet mijn toekomst er anders uit. En niet alleen mijn toekomst, maar misschien heeft het ook wel invloed op die van jou. Op de toekomst van mijn omgeving of zelfs op de wereld. Wie weet.

Welke toekomst streef jij na? Welke invloed wil jij hebben? Leef het alvast in het nu. Stel het niet uit. Het mag stapje voor stapje, maar begin ermee. De toekomst is al begonnen.