donderdag 9 juni 2011

Magnetising

Ik heb net mijn programma voor het komende najaar gemaakt. Ik ga de mindfulnesscursus nog een keer geven en de ademserie ga ik ook herhalen. Een nieuwe training In balans op het werk en thuis, in samenwerking met mijn favoriete coach. En dan nog wat verschillende yogaworkshops. Ik kan me er nu al op verheugen. Wat heerlijk om dit allemaal te kunnen doen.

Toen ik met mijn studio startte, vroegen mensen of ik een marktonderzoek had gedaan. Als afgestudeerd HEAO-er had het misschien voor de hand gelegen, maar ik had er geen moment over nagedacht. Ik wilde gewoon doen wat ik leuk vond en was ervan overtuigd dat het wel zou lopen. Naief? Er blijken hele theorieen over te bestaan. Als tegenhanger van marketing, is het concept magnetising ontstaan. Dit wordt omschreven als "op natuurlijke wijze mensen en bedrijven aantrekken omdat je eerlijk, jezelf en ‘echt’ bent". Dus niks aanpassen aan de klant of jezelf verkopen, maar werken vanuit authenticiteit. Je zou dan resoneren met diegene die bij jou passen en als een magneet trek je vervolgens de klanten dan naar je toe.

Voor mij werkt het. De wachtlijsten voor de yoga zijn overvol; de trainingen en workshops lopen goed en ik doe precies datgene waarvan ik gelukkig word.