maandag 28 mei 2012

vliegen (2)

Acclimatiseren vindt mijn man een heel vies woord. "Voorbereiden" zou hij ook het liefst uit zijn vocabulair schrappen. Over een week vertrekt hij voor zijn werk al naar Bangalore. De kinderen en ik vliegen hem een week later achterna om er vervolgens 3 maanden te blijven. Mensen die mijn man vragen of hij druk is met de voorbereidingen, krijgen een vragende blik. Hoezo? Koffer pakken de avond van te voren, is vroeg genoeg. Daar gaat hij zich nu nog niet druk om maken. Hij heeft wel wat anders te doen.

Het besef dat we bijna gaan, dringt nu echter langzaamaan door. "Wat vliegt de tijd!", riep mijn man vorige week uit. Onze jongste keek hem verwonderd aan. "Daar geloof ik niets van" zei hij stellig. Hij dacht even na....... "de tijd vliegt niet, jij vliegt!"