
Het is nog altijd niet mijn sterkste kant, maar bij het vormgeven van mijn eigen praktijk, doe ik mijn best om ook de presentatie aandacht te geven. Mooie en overzichtelijke site, flyers, bord op de poort en sindskort ook een gestylde nieuwsbrief. Met foto's, logo, mooi kleurtje. Het kost even wat tijd elke keer zo'n nieuwsbrief maken, maar het is een heel andere uitstraling dan een gewoon een mailtje.
De eerste keer dat ik de nieuwe nieuwsbrief verstuurde, kreeg ik van verschillende kanten complimenten. Zag er mooi uit. Vervolgens bleef het echter stil. Ook geen enkele aanmelding voor de aangekondigde activiteiten. De maand erop geen complimenten meer, geen opmerkingen en weer geen aanmeldingen.
Ik besloot er toch maar gewoon een mail aan te wagen om aan te geven dat er nog plek was voor een aantal activiteiten. En direct kreeg ik antwoord terug. De een gaf aan niet te kunnen, maar de workshop wel leuk te vinden. De volgende gaf aan dat ze in haar netwerk reclame voor me gemaakt had voor de mindfulnesstraining. En zo nog meer reacties. En ja, er kwamen ook nieuwe aanmeldingen.