zondag 19 februari 2012

street yogi

Stel je loopt op straat. Gehaast en druk met je eigen gedachten (zoals iedereen om je heen) en opeens valt je oog op een klein poppetje van kurk. Boven op een straatbord, op een hoekje van de brug of op de rand van een gebouw. Als je het poppetje beter bekijkt, zie je dat het figuurtje een yogahouding aanneemt.

In het Yoga-magazine las ik een artikeltje over deze street yogi's. Bedacht door yogadocent Josef Foos uit Berlijn. (www.street-yoga.de). Josef nodigt iedereen uit om ook steet yogi's te maken. Iedereen die een yoga-houding beheerst en die niets of niemand beschadigt bij het plaatsen van de yogi's.

Ik vind het een prachtig idee. Verrassend, vrolijk, tikje mysterieus en mindful: het maakt de wereld weer een beetje mooier.

Ik heb net een zak kurken besteld. Woensdagavond 21 maart ga ik knutselen. Heb je zin om mee te doen? Mail me! karin@studio-inbalans.nl