zaterdag 8 oktober 2011

werken

Als mijn man weg is, vinden mijn kinderen het niet leuk als ik 's avonds moet werken. Zo ook vorige week.

"Waarom moet je dan yogales geven, mama?"
Ik antwoordde dat dat mijn werk is en dat ik het heel leuk vind  om te doen.

Mijn zoontje van 10 bleef even stil en toen begonnen zijn ogen te glinsteren. "Jij werkt en daarmee verdien je geld. Je vindt het werk heel leuk om te doen en je maakt er andere mensen blij mee. Wauw! Wat doe jij het goed!" Vol trots een blijdschap danste hij door de kamer.

Werk is voor mij inderdaad onlosmakelijk verbonden met deze 3 aspecten: passie, inkomsten en zinvolle bijdrage. Dat hij op zo'n jonge leeftijd werk al ziet en vooral ook dat hij dat weet te waarderen en er blij van wordt. Zoon trots op zijn moeder, maar moeder waarschijnlijk nog net iets trotser op haar zoon.