dinsdag 27 september 2011

Hotel Thuispaleis

Ik maak vele reizen in mijn binnenwereld. Mijn buitenwereld is echter een stuk beperkter. Met werk aan huis en kinderen op school in de buurt, vertoef ik meestal in Driebergen. Mijn vrienden ken ik van mijn studie, de yoga of het schoolplein (van de overwegend blanke school). Ik voel me er prettig bij, maar zou tegelijkertijd  mijn blik en wereld willen verruimen.

Hoe mooi dan ook om afgelopen week kennis te maken met een initiatief dat deze mogelijkheid biedt: hotel Thuispaleis. Een jonge vrouw vertelde ons enthousiast over het hotel dat in een arme migratiewijk in Rotterdam-Zuid gestart is. Een hotel met een bijzonder concept. Je boekt een overnachting in het hotel en krijgt hier ook ontbijt.Voor de rest worden alle faciliteiten aangeboden thuis bij de mensen in deze wijk. Zo kun je bij hen dineren, tv kijken, wassen, je laten knippen, fitnessen, internetten of op bezoek bij een familie met wel 100 huisdieren. De buurtbewoners runnen het hotel, wat voor hen een bron van inkomsten is en een manier om samen te werken en zich te verenigen. Voor de gasten biedt dit hotel bijzondere ontmoetingen.

Ik ga er zeker een keer heen. Ook nieuwsgierig? Meer info op: http://www.hotelthuispaleis.nl/