zondag 10 april 2011

Genieten

Met de koeien ga ik niet knuffelen.... (zie eerdere berichtje: Holy Cow), maar de guru in Bangalore had nog meer adviezen.

Ik vroeg me af wat hij me zou aanraden op mijn spirituele pad. Ik had verwacht dat hij me speciale meditaties of ademhalingsoefeningen kon geven om mijn beoefening te verdiepen.
De guru wist mij echter meteen te vertellen dat ik twee kanten heb. Een "saint"-kant en een "pleasure"-kant. De saint-kant had ik volgens hem de afgelopen jaren veel aandacht gegeven. Door yoga, meditatie, maar ook door mijn verantwoordelijkheidsgevoel als moeder. De pleasure-kant daarentegen was ondergesneeuwd geraakt. "Als je werkelijk verder wil komen op je spirituele pad, zul je beide kanten meer in evenwicht moeten brengen." Geen meditatie-advies dus, maar het advies om "unconditional" te genieten. Daarmee bedoelde hij me er niet van laten weerhouden, omdat het te duur zou zijn. Maar mooie kleding kopen, lekker eten, erop uit en me laten masseren. Ik geloof dat ik dit advies wel ter harte ga nemen!