zondag 24 april 2011

Opruimen

Het is al weer even geleden dat ik een teaching heb bijgewoond van de Tibetaanse leraar Lulku Lobsang. Maar deze week moest ik vaak aan een uitspraak van hem terugdenken.

Mijn aantekeningen erop nageslagen, vond ik dit terug. "Space is the only way to receive energy" Ruimte in je huis en ruimte in je mind.

Wij zijn de keuken aan het verbouwen en alle keukenblokken staan in de kamer. De foto geeft een beeld van hoe onze woonkamer er op dit moment uitziet. Door het breken in de keuken, werd het in huis steeds stoffiger. En naar mate het stof in huis toenam, leek het ook steeds stoffiger te worden in mijn hoofd. Misschien nog geen wetenschappelijke onderbouwing van de relatie tussen deze twee, maar voor mij was het overduidelijk. Ruimte in mijn huis, geeft ruimte in mijn hoofd. Je kunt gaan mediteren om rustig en helder te worden in je hoofd, maar soms kun je beter gaan opruimen.