donderdag 21 juni 2012

Suryanamaskar

De meeste van mijn yogacursisten vonden het niet zo'n leuk vooruitzicht dat mijn yogalessen 3 maanden stoppen nu ik in India verblijf. Maar het idee dat ik hier nieuwe inspiratie op yoga-gebied zou opdoen, maakte het een en ander goed.

Ik kan jullie geruststellen: ik heb mijn eerste yogales hier gehad. Een collega van Better Future doet poweryoga hier in de buurt. Een mooie gelegenheid om met haar mee te gaan. Nou weet ik dat poweryoga behoorlijk intensief kan zijn, dus ik was blij dat ik de makkelijkste les mee zou doen. We begonnen met de zonnegroet. "Today we are going to do 17 times suryanamaskar", dacht ik te verstaan. Alleen na 17 gingen we gewoon door. Niks 17, maar 70! Afwisselend langzaam (wat ik redelijk snel noem) en snel (wat amper bij te houden was). En dat met een temperatuur van rond de 30 graden.

Ik hoop dat mijn cursisten zelf dooroefenen gedurende deze drie maanden. Ze kunnen beter voorbereid zijn als ik terugkom.