woensdag 24 augustus 2011

5 minuutjes

Ik zag het deze week twee keer gebeuren. De ene vrouw kwam bij mij voor ademtherapie; de ander voor coaching met betrekking tot haar persoonlijke balans. Beide leuke dames, snel pratend en enthousiast, maar net even iets te druk.

Ik liet ze hun ogen sluiten, met hun aandacht naar binnen gaan en hun ademhaling volgen. Buik loslaten, inademen en rustig uitademen. Slechts 5 minuutjes. En bij beide zag ik hun gezicht zachter worden in deze 5 minuten. Toen ze hun ogen weer openden leek hun gezicht ronder; ze praatten rustiger; hun stem werd lager en er was een mildheid in hun ogen gekomen.

Diepe zucht...... "heerlijk!" en "waarom doe ik dat eigenlijk niet vaker?"

Ja, waarom niet? De wereld zou er volgens mij heel anders uit zien als iedereen de dag zou beginnen met 5 minuten aandachtig ademen.