maandag 4 oktober 2010

Strijken

Onze huishoudster heeft een heel bescheiden inkomen. Ze is de 65 al gepasseerd, maar blijft werken om haar gehandicapte zoon wat extra's te kunnen geven. Ze is erg begaan met anderen. Toen ze hoorde van een project van iemand uit de omgeving, voor waterputten in een Afrikaans land, zag zij meteen de vrouwen voor zich die kilometers lang moeten lopen voor drinkwater en de kinderen die dat schone water zo nodig hebben. Ze besloot wekelijks extra te gaan strijken en het geld dat ze daar mee verdiende te schenken aan dit project. "Ik was dan zo blij: als ik aan het strijken was, dan zag ik die kinderen en vrouwen voor me. Ik genoot ervan om hiervoor te werken". Door de stijgende ziektekostenpremies, kreeg ze het financieel erg krap en nu houdt ze het geld weer zelf. Ze heeft het jarenlang met liefde gegeven, terwijl ze het maar net kon missen.